tisdag 5 april 2011

Besök på gård

Vi har nu så smått börjat komma ut till ett par gårdar för att hälsa på och se hur saker fungerar i verkligheten. Att prata med erfarna och engagerade lant- och jordbrukare är väldigt roligt måste jag säga! Det verkligen syns hur de brinner för sina grödor och djur. Ställer man en fråga så får man uttömmande, fylliga och hjärtliga svar! Väldigt härligt!

Jag var och besökte Norra Stene i helgen, hälsade på en massa små nyfödda lamm, den gladaste vallhunden Kasper, katterna Krakel och Spektakel samt ägarna Staffan och Carina. Från deras sida har jag även lånat denna fina bild då jag själv helt glömde bort att fota!


Det var ett väldigt angenämt besök och jag fick många bra lästips som jag skrivit upp i vår dropbox-folder där vi samlar allt matnyttigt vi stöter på!

Antagligen kommer jag hjälpa Carina med en del planteringar och andra arrangemang kring trädgården och växthuset i maj då markerna torkat upp. Otroligt spännande! Jag ser verkligen fram emot det hela, de verkar båda så väldigt kunniga och driftiga!

Fram tills dess så får jag läsa på om odling, näring och komposter. =)

Lite avundsjuk är jag dock på Daniel som redan kommit igång med sin praktik men tålamod är en dygd har jag hört... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar