måndag 28 mars 2011

Utbildningar!

Så har jag pratat med Kunskapsnavet i Kalmar och det verkar inte helt omöjligt att vi lyckas sy ihop en utbildning till mig på Ingelstorpgymnasiet när jag väl flyttar ner!

Jag har dock försäkrat mig genom att söka till fem halvtids-distansutbildningar också. Skulle jag komma in på alla så får jag väl välja, detta är första gången jag någonsin sökt till högskola så det känns lite märkligt. =)

De utbildningar jag sökt är följande:

Djurhållning i ekologiskt lantbruk
Vallfoder - odling och utfodring
Djurhållning, inriktning mot lantbrukets djur
Fårproduktion och företagande
Grisproduktion

Jag kan erkänna att jag inte är så jättesugen på de två sista. Själva ordet "produktion" är inte så värst tilltalande, det är ju just vad vi vill komma ifrån. Jag tror dock speciellt på de två första! De övriga är mest för att det uppenbarligen är bra att söka många kurser. Så säger de lärde iallafall! =)

Fram tills dess att det blir något av detta så får vi drömma lite och igår gick jag runt på trädgårdsmässan i Älvsjö för att få inspiration! Såg bland annat dessa fina skisser av The Vegetable garden från Taschen förlag, isbn 9783 836 517 775


Fanns lite märkliga saker också, en sak som kan vara bra för grönsakslandet? Dock undrar man lite vem som tar deras bilder och kanske främst vilket årtionde de är tagna. ;)


Självklart blev jag tvungen att köpa lite fröer också... Vart jag ska få plats för dem i min lägenhet om 25 kvadrat är en annan fråga! ;) Jag ska bläddra lite i min fina bok av Lena Israelsson efter tips och idéer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar