torsdag 5 maj 2011

Självhushållningsboken är påväg!

Hurra! Jag har lyckats vinna budgivningen för John Seymour's beryktade bok "Självhushållning, en handbok, en idébok" som är skriven på 70-talet!

Nu i efterhand undrar jag om det kanske hade varit bättre att köpa den nya utgåvan som finns av boken men å andra sidan så vurmar jag ju för att återanvända saker, plus att den gamla versionen känns mer äkta! Summa sumarum; jag är mycket nöjd och förväntansfull!

Jag har lite av en boksamlar-mani för tillfället. Denna vecka fick jag hem "Byggden där vinden vände" med bilder tagna av Peter Gerdehag som även fotat för "Bondeboken" som jag har sen tidigare. Bilderna är otroligt vackra och förhoppningsvis inspirerar de mig snart till att läsa böckerna också istället för att bara sitta och hänföras av de vackra miljöerna så som fallet är just nu!

En sak i taget, drömmar vaknar, växer och vissa vandrar vidare. Just nu spånar jag kring att ha ett avskilt kök som är godkänt för tillagning av bland annat bröd som jag sen kan sälja på gården! Tids nog ska vi fördjupa oss i byråkratin kring vad man får sälja och inte när man inte är registrerad som livsmedelsföretag. Många är reglerna kan jag lova!

Tada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar