måndag 29 oktober 2012

Att organisera sina verktyg

På en liten yta har vi väldigt många verktyg, i alla fall jämfört med vad vi är vana vid.

Alla verktyg/maskiner har vi inte lärt oss namnen på än, vilket gör det hela ännu lite svårare.

Att hitta rätt verktyg och att detta verktyg sedan hamnar på samma plats där det hämtades, är svårare än man tror. En hel del verktyg hänger på en spik/skruv/krok på träväggen. Ganska snart efter vi flyttat hit så köpte jag hem en del produkter för att märka upp alla platser. Någon golvtejp tänkte jag kunde fungera, men den började släppa redan efter någon vecka.

Så slog det mig när jag pysslade med veden och stötte på ett antal väldigt tunna plankor (eller ja, bitar från plankor). Varför inte bränna in text i trä?

Det skulle både bli snyggt, billigt och hållbart!

Jag gjorde ett första test idag och det fungerar precis så bra som jag ville att det skulle göra (med en billig lödpenna) :)


Så nu blir det att leta fram några väldigt tunna plankor och sedan sätta sig några timmar och bränna in all text som ska dit.

/ d

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar